Translate

Παρασκευή 7 Σεπτεμβρίου 2012

Το αχλάδι σε στιγμές gourmet!


Μαρμελάδα αχλάδι έχετε φάει ποτέ;

 Όχι;

 Καλά δεν τρέχει και τίποτα… Ούτε κι εγώ! μη σας πω πως  δεν έχω δει και ποτέ δηλαδή. 

Αλλά σήμερα που ο Ζαχάρης μου (ο μπαμπάς μου) μου έδωσε 4 κιλά βιολογικά αχλάδια που έφερε από το χωριό, άρχισα να την βλέπω μπροστά μου σαν όραμα. 
Γιατί τι άλλο να τα κάνεις τόσα πολλά αχλάδια, γινωμένα στο φουλ πάνω στο δέντρο (φαντάσου νοστιμιά!).  Αλλά και όλη μέρα να έτρωγα αχλάδια πάλι δεν θα τα κατάφερνα να τα φάω όλα πριν να χαλάσουν.

Κι ενώ σκεφτόμουν τι θα απογίνω, να τα πετάξω ή να δημιουργήσω  μ αυτά κάτι πρωτότυπο, σκέφτηκα τον νονό του Gee Gee Gourmet. Ότι δεν έχω φάει ποτέ εκείνος το τρώει καθημερινά και μάλιστα ξέρει και να το φτιάχνει. Μαρμελάδα αχλάδι δεν θα ξέρει να φτιάξει;
Μιλήσαμε λοιπόν και μου έδωσε την συνταγή. Καλά δεν είναι και κάτι εξεζητημένο και φοβερό η συνταγή που μου έδωσε. Ότι βάζεις σε μια μαρμελάδα βάζεις και σ αυτήν.

Το εξεζητημένο όμως είναι το σιρόπι αχλαδιού (που φτιάχνει ακριβώς όπως το σιρόπι του μήλου, από αυτό έχω δει σε μεγάλα σουπερ μάρκετ). Το κάνει με λίγη ψίχα από αχλάδια αλλά χρησιμοποιεί και  τα κουκούτσια και τα φλούδια των φρούτων αυτών. Συνήθως,  το χρησιμοποιεί όταν μαγειρεύει χοιρινό  στο φούρνο, ή γλυκόξινο κοτόπουλο.  Όπως μου είπε, τα κουκούτσια αυτών των φρούτων (όπως και του βερίκοκου και της βανίλιας) περιέχουν φυσική πηκτίνη και γίνονται υπέροχο σιρόπι, πολύ μυρωδάτο.
Σκέφτομαι να φτιάξω μια μέρα κέικ μ αυτό ή βουτήματα! Θα δούμε.
Προς το παρόν ας δούμε τα βήματα που έκανα για να τα φτιάξω και τα δυο:


Υλικά (για τη μαρμελάδα)

 4 κιλά αχλάδια πολύ γινωμένα. (Όταν τα καθάρισα τελικά έμειναν 2 κιλά)
1 κιλό ζάχαρη
3 πορτοκάλια (το χυμό) περίπου ένα ποτήρι βγήκε
2 ποτήρια νερό


Διαδικασία

 Καθαρίζουμε τα αχλάδια και τα κόβουμε σε ακανόνιστα κομμάτια . Τα δικά μου ήταν τόσο γινωμένα που σε κάποια σημεία το σιρόπι που είχαν βγάλει από μόνα τους μαυρίζει λιγάκι στις φωτογραφίες.






Τα βάζουμε στην κατσαρόλα με το νερό και τη ζάχαρη να βράσουν μέχρι να μαλακώσουν καλά. Σ αυτή τη φάση προσθέτουμε και το χυμό πορτοκάλι. 













Αφού μαλακώσουν καλά παίρνουμε ένα ραβδομίξερ και τα χτυπάμε μέχρι να γίνουν ένα χυλός.  










Αφήνουμε να βράσει μέχρι να δέσει καλά. 

Την βάζουμε ζεστή στα βάζα και για να πετύχουμε την αεροστεγή της διαμονή εκεί, τα αναποδογυρίζουμε μέχρι να κρυώσει.


Θα την βάλω να διατηρηθεί στο ψυγείο. Αν μείνει δηλαδή, διότι ήδη την έχω τάξει σε κάτι φίλες και βέβαια την Ολυμπία μας που με διαφημίζει κιόλας! χε! χε! 



Το σιρόπι

Διαλέγουμε τις γερές φλούδες από τ αχλάδια καθώς και το κεντρικό τους σημείο εκείνο που περιέχει τα κουκούτσια. Βάζουμε και κάποια από αυτά φέτες ολόκληρες κομμένες. 



Τις σκεπάζουμε με νερό στην κατσαρόλα και τις αφήνουμε να βράσουν ώσπου να μαλακώσουν πολύ.


Τις σουρώνουμε εντελώς και κρατάμε το ζουμί που έβρασαν. Εκεί μέσα ρίχνουμε ανά  4 ποτήρια ζουμί, 2 ποτήρια ζάχαρη. 










Αφήνουμε να βράσει μέχρι να δέσει και να πάρει τη μορφή σιροπιού.














Το χρώμα που παίρνει είναι χρυσαφένιο και μοιάζει με μέλι ανθέων. 















2 σχόλια:

  1. Μα εδώ έκανες εργοστασιακή παραγωγή! (Αυτά τα μοιράζονται, ε;). :)
    Το δε σιρόπι αξεπέραστο! Γεύση και χρώμα, αδιαμφισβήτητα όμορφα!

    Gee μου, τόσες ημέρες πηγαινοέρχομαι εδώ και δεν είχα πάρει είδηση ότι δεν είχα κάνει την εγγραφή μου!

    Φιλάκια πολλά και στα Αστέρια σου!
    Ζ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Καλημέρα Ζαμπία!


    Υπερπαραγωγή το σιρόπι και η μαρμελάδα ε; χε! χε!
    Είμαι περίεργη τώρα να δω πως θα πηγαίνει στο κρέας, που λέει ο Άγγλος κουμπάρος μου και στα βουτήματα και τις σαλάτες (που σκέφτηκα να τα χρησιμοποιήσω εγώ!)
    Πάντως πρόκειται για μια πολύ απαλή και λαχταριστή μαρμελάδα, που πάει τέλεια επίσης με το βούτυρο και το ψωμί στο πρωινό.

    Κι εσύ όμως! Πάντα με τον καλό το λόγο!

    Σ ευχαριστώ :-)



    ΑπάντησηΔιαγραφή